Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Άρθρο της Παπαδοπούλου Ελένης, αιρετού του ΠΥΣΠΕ Καβάλας


ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ                                                                                                 Καβάλα, 9/04/2013                               
   ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ  Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ                                                                                                    

ΤΗΛ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ:   2510247620                               ΠΡΟΣ:   ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ                      ΤΗΛ.ΚΙΝΗΤΟ:        6948803427                                                    ΕΚΠ/ΚΩΝ   Π.Ε  ΚΑΒΑΛΑΣ
     emailepapad@sch.gr
                                                                                     Κοιν.: Δ.Σ  Συλλόγου Εκπ/κων Π.Ε  Καβάλας
                                                                                                                                                                                                   
Συναδέλφισσες/-φοι

Το Υπουργείο Παιδείας «Ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» ζητά από τις κατά τόπους Περιφερειακές Δ/νσεις τις απόψεις τους  σχετικά με την οργανικότητα  των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητας τους, καθώς «Από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Survey), έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της».

Και καθώς ο  “μεγάλος αδερφός” της εκπαίδευσης  - το survey – μιλάει μόνο με αριθμούς, το Υπουργείο για να έχει ήσυχη τη συνείδησή του ότι λαμβάνει υπόψην του και άλλες παραμέτρους αποστέλλει πίνακες στις στήλες των οποίων θα αναγράφεται: 1) η οργανικότητα όλων των σχολείων 2) το μαθητικό δυναμικό και 3)στήλη με το τι οργανικότητα θα έπρεπε να έχει κάθε σχολική μονάδα βάσει του μαθητικού της δυναμικού και ζητά μέσα σε δύο ημέρες την άποψη των Περιφερειακών Δ/νσεων  για την οργανικότητα κάθε σχολικής μονάδας καθώς και τις παρατηρήσεις τους.  Αν είναι δυνατόν!
Με το έγγραφό του το Υπουργείο μεταφέρει την ευθύνη, δημιουργώντας τον πανικό στις Περιφερειακές Δ/νσεις  που σε χρόνο ρεκόρ θα πρέπει να μελετήσουν στοιχεία που αφορούν στην ομοιογένεια των μαθητών, τον αριθμό των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τους αλλόγλωσσους μαθητές, τη γεωγραφία του τόπου, την ανάγκη για τη μεταφορά που τυχόν θα προκύψει κ.α…. έτσι ώστε να στοιχειοθετήσουν, να κάνουν παρατηρήσεις ή και προτάσεις προκειμένου να γίνει ο απαιτούμενος εξορθολογισμός !
Ας σοβαρευτούμε πια! Πάλι μέσα από μια προχειρότητα θα βγουν συμπεράσματα, θα παρθούν αποφάσεις που αφορούν στην ίδια μας τη ζωή και  την οικογένειά μας καθώς:

Τι συμβαίνει:

1)Πολλά σχολεία, πραγματικά,  διατηρούν την οργανικότητα τους με αριθμό μαθητών μικρότερο από τον προβλεπόμενο στην Νομοθεσία: ΑΠ: Φ.3/897/97652/Γ1/25.9.2006/ΚΥΑ(ΦΕΚ 1507 Β΄/13.10.2006)
Η οργανικότητα των Δημοτικών Σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία δεκαπέντε (15) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια και για τα λοιπά είκοσι πέντε (25) μαθητών προς ένα(1) δάσκαλο ως εξής:

ΜΑΘΗΤΕΣ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
10-15
1
ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ
16-30
2
ΔΙΘΕΣΙΟ
31-45
3
ΤΡΙΘΕΣΙΟ
46-100
4
ΤΕΤΡΑΘΕΣΙΟ
101-125
5
ΠΕΝΤΑΘΕΣΙΟ
126-150
6
ΕΞΑΘΕΣΙΟ
151-175
7
ΕΠΤΑΘΕΣΙΟ
176-200
8
ΟΚΤΑΘΕΣΙΟ
201-225
9
ΕΝΝΙΑΘΕΣΙΟ
226-250
10
ΔΕΚΑΘΕΣΙΟ
251-275
11
ΕΝΔΕΚΑΘΕΣΙΟ
276-300
12
ΔΩΔΕΚΑΘΕΣΙΟ




Τα Νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια και διθέσια. Μονοθέσια είναι εκείνα στα οποία φοιτούν από επτά (7) έως είκοσι πέντε (25) νήπια και διθέσια εκείνα στα οποία φοιτούν από είκοσι έξι (26) έως πενήντα (50) νήπια. Ο αριθμός των νηπίων ανά Νηπιαγωγό ορίζεται στα 25 νήπια.

2)Σε  κάποια  σχολεία  δόθηκαν τα τελευταία χρόνια  περισσότερες οργανικές  από τις απαιτούμενες


Κίνδυνοι:

·         Οι επιπλέον οργανικές που δόθηκαν τα προηγούμενα χρόνια  να καταργηθούν
·         Σχολεία που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου  να υποβιβαστούν
·         Να συγχωνευτούν τμήματα σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται στο survey (Πίνακας Γ1: Μαθητές που παρακολουθούν ανά τμήμα και Μέγιστη χωρητικότητα, όπου λαμβάνοντας υπόψη τις προδιαγραφές του ΟΣΚ σε κάθε μαθητή  Δημοτικού αναλογεί 1,5 τ.μ και σε κάθε μαθητή νηπιαγωγείου 2  τ.μ
·         Περισσότερη ταλαιπωρία για τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων που δεν θα συμπληρώνουν ωράριο στην οργανική τους.
Κάνοντας υπολογισμούς σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία  και  σε σχέση  με την υπάρχουσα κατάσταση στο νομό μας υποψήφια για υποβιβασμό είναι περίπου 28 Δημοτικά Σχολεία και κινδυνεύουν να χαθούν  σαφώς περισσότερες  από 50 οργανικές θέσεις δασκάλων. Στα νηπιαγωγεία η κατάσταση είναι σίγουρα καλύτερη.


Αποτέλεσμα:

·         Πληθώρα εκπαιδευτικών χάνουν τις οργανικές τους θέσεις, κρίνονται  υπεράριθμοι με κίνδυνο να βρεθούν μακριά από τον τόπο διαμονής τους
·         Τοποθετούνται πρώτοι σε οργανικά κενά σε σχέση με αυτούς που βρίσκονται στη διάθεση αφήνοντας χωρίς οργανικές θέσεις ενδεχομένως και συναδέλφους  με πολλά πολλά  χρόνια υπηρεσίας
·         Μαθητές στοιβαγμένοι με  ότι αυτό συνεπάγεται στο παιδαγωγικό, διδακτικό έργο αλλά και στην υγεία των μαθητών
Συμπεριλαμβανομένου δε και του αριθμού  των δασκάλων που είναι στη  διάθεση για τα επόμενα έτη  θα έχουμε κλείσιμο των μεταθέσεων.




                                                                            Συναδελφικά

                                                                          ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
                                                                                              Δασκάλα-Δ/ντρια 24ου Δ.Σ Καβάλας                                                                          
                                                                         Αιρετός ΠΥΣΠΕ  Ν. Καβάλας
                                                                           
                                                                         

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου